اسپانیا کشوری است واقع در شبه‌جزیره ایبری در جنوب غربی اروپا که پایتخت آن شهر مادرید می باشد. زبان رسمی ساکنین و مردمی که در این کشور زیبا زندگی می کنند اسپانیایی و واحد پول آن ها برای تمامی هزینه ها یورو می باشد. اسپانیا با کشورهای آندورا، فرانسه، پرتغال و خلیج بیسکای همسایه و هم مرز است. اکثریت ساکنین کشور زیبای اسپانیا را مسیحیان تشکیل می دهند. اسپانیا در زمستان دارای آب و هوای معتدل و مدیترانه ای است و در تابستان داغ می باشد. اما کشوری است که در تمامی فصول سال این امکان برای شما میسر می گردد تا به این کشور زیبا سفر نمایید. در ادامه میخواهیم اطلاعات مفیدی درباره ویزای توریستی اسپانیا در اختیارتان بگذاریم؛ پس همراه ما باشید.

ویزای توریستی اسپانیا

شرایط عمومی

امروزه به کرار دیده می شود که بسیاری از متقاضیان خواهان دریافت ویزای توریستی اسپانیا و یا دیگر کشورهای شینگن و اتحادیه اروپا می باشند که قصد مسافرت و بازدید از این کشورها را دارند. اسپانیا با مساحت حدود 506 هزار کیلومتر پنجمین کشور بزرگ اروپا محسوب می شود. زبان رسمی این کشور اسپانیایی و دین بیشتر ساکنان آن مسیحی کاتولیک می باشد. از مهم ترین شهرهای اسپانیا می توان به مادرید، بارسلون، بیلبائو، والنسیا، مالگا و سویا اشاره کرد که مادرید پایتخت اسپانیا است. آب و هوای اسپانیا در بخش های مختلف متفاوت است به طوری که در جنوب شرقی آن شاهد اقلیمی نیمه خشک و در شمال آن شاهد اقلیم اقیانوسی و در برخی مناطق شاهد اقلیم مدیترانه ای می باشیم.

اسپانیا را می توان یکی از مقاصد مهم گردشگری در جهان در نظر گرفت. اما دستیابی به اطلاعات دقیق در زمینه اخذ ویزای توریستی اسپانیا و دیگر کشورهای اروپایی نیاز به بررسی مدارک و اخذ راهنمایی های درست می باشد. چرا که اطلاعات مفید می تواند تاثیر مثبتی در پروسه اخذ ویزای شخص گذارد. طی این موضوع بر آن شدیم تا درباره ویزای توریستی اسپانیا مقاله ای را گردآوری نماییم. افرادی که قصد بازدید از اسپانیا را دارند نیازمند یک سند رسمی (ویزای توریستی) می باشند تا بتوانند با این مجوز به اسپانیا سفر کنند و یا حتی از دیگر کشورهای عضو شینگن نیز بازدید نمایند. بنابراین برای دریافت این ویزا، افراد نیاز به جمع آوری مدارک لازم خواهند داشت.

ویزای تایپ C

درباره ویزای توریستی می توان گفت که مهم ترین و شناخته شده ترین نوع ویزای تایپ C، ویزای تفریحی و گردشگری می باشد و تمام متقاضیانی که قصد دریافت این ویزا را دارند باید ثابت کنند که تنهاترین و اصلی ترین هدف آنان گردش و بازدید از آن کشور می باشد. علت کثیری از ریجکتی ویزای های توریستی، مشخص نبودن علت و هدف سفر افراد به اسپانیا می باشد. اما با یک بررسی ساده می توان فهمید که صنعت توریست و گردشگری برای تمام کشورها می تواند یک منبع پر درآمد و پر بازده باشد، چرا که با ورود یک توریست به اسپانیا چرخه اقتصادی این کشور به گردش درآمده و در این بین تمام افراد می توانند از این موضوع بهره لازم را ببرند.

ویزای توریستی اسپانیا

انواع ویزای توریستی اسپانیا

برای دریافت ویزای توریستی اسپانیا روش های گوناگونی وجود دارد. با توجه به هدف شما از سفر به این کشور ملزم به ارائه مدارک مختلفی هستید، این نوع ویزا بسته به درخواست شما اجازه اقامت از ۲ هفته تا ۳ ماه را برای شما فراهم می سازد.
انواع ویزای توریستی اسپانیا عبارتند از:

  • گردشگری
  • بازدید از افراد خانواده
  • شرکت در همایش یا سمینار

ویزای توریستی اسپانیا

گردشگری

با سفر به اسپانیا و بازدید از جاذبه های متعدد گردشگری در این کشور به تاریخچه غنی و جنجالی این کشور پی خواهید برد. هر زمان از سال که به اسپانیا سفر کنید جشن ها و فستیوال های گوناگونی اجرا می گردد. از این رو جو شادی و هیجان بین مردم به طور محسوسی احساس می شود. از دیگر جاذبه های مورد توجه برای گردشگران سواحل زیبا و حیرت انگیز مالاگا و جزایر قناری می باشد. از جمله زیباترین سواحل جهان به شمار می آیند و به بهشت موج سواران شهرت دارند.

گذشته از این ویژگی ها بدون شک یکی از مهم ترین و مورد توجه ترین جاذبه گردشگری اسپانیا که به فرهنگ و نماد این کشور نیز تبدیل گردیده برگزاری مراسم گاو بازی و فستیوال های گوناگون در همین زمینه است. تمام این جاذبه ها باعث گردیده سالیانه بیش از ۵۰ میلیون گردشگر با اخذ ویزای توریستی اسپانیا اقدام به سفر به این کشور نمایند.

بازدید از افراد خانواده

در صورتی که افراد خانواده شما مقیم کشور اسپانیا هستند و شما قصد بازدید از این عزیزان را دارید می توانید با دریافت دعوتنامه از افراد خانواده و تهیه دیگر مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا و سفر به این کشور اقدام نمایید.

شرکت در همایش یا سمینار

اسپانیا کشوری توسعه یافته و پیشرفته در اکثر زمینه ها و صنایع می باشد. از این رو هر ساله همایش های بسیاری نظیر پزشکی، مهندسی، صنایع ساختمانی و… با رویکرد ارتقا سطح علمی و تخصصی افراد در این کشور برگزار می گردد. برای شرکت در این گونه سمینارها با دریافت دعوتنامه از سازمان یا ارگان برگزار کننده می توانید جهت اخذ ویزای توریستی اسپانیا و سفر به این کشور اقدام نمایید.

ویزای توریستی اسپانیا

ویزای توریستی اسپانیا و پروسه اقدام

اخذ ویزای توریستی اسپانیا دارای گذراندن یک پروسه کامل می باشد. افراد می بایست تمامی مراحل آن را در وقت مقرر و به درستی انجام دهند. با وجود کنسولگری اسپانیا در ایران، افراد می توانند در خواست خود را در ایران به کنسولگری این کشور اعلام نمایند. بر اساس زمان تعیین شده، تمام مدارک را به طور کامل به کنسولگری ارائه دهند. پس از تکمیل فرم های مربوطه و ارائه مدارک، افراد منتظر زمان پاسخ آن خواهند بود. همانطور که پیشتر خاطر نشان کردیم، پاسخ ویزای توریستی اسپانیا به صورت میانگین بین 21 روز کاری به طول می انجامد. بعد از آن مشخص می گردد که آیا با درخواست وی موافقت گردیده و یا درخواست وی رد شده است.

ویزای توریستی اسپانیا

نکات مهم در خصوص ویزای توریستی اسپانیا

  • در زمان مصاحبه یک کپی از کلیه مدارک را به همراه داشته باشید. زیرا اصل مدارک بعد از مطابقت به شما عودت داده شده و کپی آن‌ها در پرونده‌ی شما در سفارت اسپانیا باقی می‌ماند
  • کلیه‌ مدارک فارسی باید دارای ترجمه رسمی باشند
  • در صورت عدم پذیرش مدارک ارائه شده عودت نخواهد شد
  • به دلیل تعداد بالای متقاضیان در ماه‌های تابستان و همچنین قبل از تعطیلات نوروز، ممکن است تعیین وقت مصاحبه چند هفته طول بکشد. علاوه بر این بررسی مدارک و صدور ویزا نیز ممکن است زمان بیشتری نیاز داشته باشد. از این رو، بهتر است برای تعیین تاریخ سفر، این موارد لحاظ شوند

ویزای توریستی اسپانیا

کلام آخر

با توجه به سابقه بالایی که در میان متخصصین مجموعه داوین گشت وجود دارد و قدرت بالای این مجموعه در اخذ هر گونه ویزا به خصوص ویزای توریستی می توان با اطمینان این گونه بیان داشت که در خصوص اخذ ویزای توریستی اسپانیا اصلا نگران نباشید. راهنمایان مجموعه داوین گشت سعی دارند تا با بهترین مشاوره ها و ارائه اطلاعاتی کامل در حوزه ویزای مدنظرتان شما را در مسیری که قدم گذاشته اید کمک کنند.

با راهنمایی گرفتن از کارشناسان مجرب داوین گشت می توانید پاسخ کلیه سوالات خود را دریافت کنید و به راحتی در مسیر و پروسه اخذ ویزای توریستی اسپانیا قدم بگذارید.

شما با اطمینان به ما و تکمیل اصولی فرآیند اداری اخذ ویزای توریستی اسپانیا تنها باید منتظر سررسید نوبتتان برای انجام فرآیندهای اداری از سوی سفارت مربوطه باشید و با توجه به شواهد و تجارب کسب شده در خصوص اخذ ویزاهای گوناگون، هر چه پرونده متقاضی کامل تر باشد احتمال کسب موفقیت در دریافت ویزای توریستی اسپانیا بیشتر خواهد بود.

 

جهت اخذ ویزای کانادا، ویزای شنگن، تورهای اروپا و خدمات پیکاپ ویزا با کارشناسان ما در داوین گشت در تماس باشید.

keyboard_arrow_up